10 Tips om je bedrijf te laten groeien

10 Tips om je bedrijf te laten groeien. Wat je ook doet alles kan groeien wanneer je er genoeg tijd en energie in stopt. Hoe meer tijd en energie je erin stopt hoe groter het wordt.

  • “Energie is kostbaar en daarom willen we van gemak”
  • “Tijd is geld en daarom willen we efficiëntie”
  • “Tijd kost geld en daarom willen we geld om tijd te kunnen kopen”

Je kunt je bedrijf op meerdere manieren laten groeien. Je zou kunnen groeien in kennis, vertrouwen, terrein, creativiteit, innovatie, bekendheid, sales, omzet, winst, het aantal klanten of in marktaandeel. Waar je ook in wilt groeien het kost tijd en energie. Tijd en energie heeft waarde en is te koop met geld. Wanneer je dus wilt groeien zul je winsten moeten boeken op verschillende vlakken en deze behaalde winsten omzetten in geld. Een deel van dit geld zal je moeten reserveren om nieuwe investeringen te kunnen doen waardoor je groeit. Investeer in vernieuwing, gemak, creativiteit, efficiëntie,  een mooier en leuker kantoor of goed personeel. “Energie is kostbaar en daarom houden we van gemak” Gemak levert namelijk een energie besparing op. Het kost je minder energie dus minder geld om iets te doen. 10 Tips om je bedrijf te laten groeien. Op welke manier dragen jou diensten bij aan extra gemak? Hoeveel energie besparing levert het voor iemand op? Hoeveel energie zou het iemand kosten zonder jou of zonder je producten? Het makkelijker maken van dagelijkse bezigheden is ontzettend waardevol.

10 Tips om je bedrijf te laten groeien in Nederland

“We stoppen er tijd en energie in als we geloven dat het waardevol is in de toekomst”

10 Tips om je bedrijf te laten groeien door meer gemak en efficiëntie. De zoektocht naar meer gemak en efficiëntie heeft gezorgd voor innovaties in  de ontwikkeling van gereedschappen, computers, software, apps en zo blijven we wereldwijd, zoekende naar het creëren van nieuwe gemakken zoals de Bitcoin Cryptocurrency. Het is zo waardevol, dat bedrijven die inspelen op gemak en efficiëntie, heel succesvol zijn (Maatschappelijk Succesvol). Iedereen wil mobiliteit. De zoektocht naar het makkelijker maken van mobiliteit heeft geleid tot de productie van auto’s. Iedereen wil gemakkelijker communiceren en sociale contacten simpeler onderhouden. Dit heeft gezorgd voor Internet, de Smartphone maar denk ook aan Soical Media zoals Facebook. Ook voor Mark Zuckerberg is het dankzij FACEBOOK veel makkelijker om data te genereren en up to date te houden. Mensen vullen alles zelf in wat zijn bedrijf weer veel tijd en energie bespaart en dus harder kan groeien dan welke data-lijst dan ook. Door precies te weten wat de persoon interessant vindt kan Facebook, vraag en aanbod bij elkaar brengen.

“The worth is in the list”

10 Tips om je bedrijf te laten groeien in Nederland en wereldwijd. Om nog een ander leuk voorbeeld te noemen, Mc Donnalds speelt hier ook erg op in. Lekker makkelijk en snel eten. Daarnaast weet je precies wat je krijgt ze zijn heel consistent, alsof het geen variabele meer is. (Gemak – Zekerheid – Tijdsbesparing). Het is dus niet het geheime-recept wat succesvol is maar juist het inspelen op deze behoeften. Je denkt dat het wellicht het broodje is of de combinatie met frietjes. Dat is puur branding. Constant wanneer jij het herkenbare broodje ziet of het herkenbare menu worden meerdere behoeften van jou vervuld. Je linkt dit aan aan het broodje of aan het menu en alles wat Mc Donalds herkenbaar maakt, aan de smaak die je op dat moment proeft en de herkenbare geur die je op dat moment ruikt. Ook de sfeer, omgeving en het logo is steeds heel herkenbaar voor je. Nagenoeg het enige verrassingselement zit in de Happy Meal. De Happy Meal wordt zo perfect gebrand bij kinderen die steeds weer opnieuw verast worden. Dit is de perfecte manier van branding. Ik ken weinig vergelijkbare bedrijven die exact deze formule begrijpen zoals Mc Donalds het begrijpt. Uiteindelijk is het niet alleen een restaurant franchise formule maar is het tevens een vastgoed concept waardoor ze heel hard kunnen groeien.

“Maak je waarde in behoefte voorziening, makkelijk vindbaar en makkelijk bereikbaar”

10 Tips om je bedrijf te laten groeien. Je waarde moet makkelijk vindbaar en te bereiken zijn. Want te lang zoeken naar waarde kost tijd, energie en dus geld. Dit betekend dat je constant zoekt naar een betere vindbaarheid en bereikbaarheid van je diensten en producten. Je vindt iets makkelijk wanneer het opvalt en herkenbaar is. Vandaar dat een makkelijk en snel te herkennen logo en huisstijl of website, zo ontzettend belangrijk is in het makkelijker vindbaar maken van je bedrijf. Denk ook hier weer aan de Mc Donalds. Een ander goed voorbeeld is Google. Zij maken waarde makkelijker en sneller vindbaar. Marktplaats maakt tweedehands waarde makkelijker vindbaar. Pinterest maakt de oriënterende fase voor mensen makkelijker door inspiratie materiaal, makkelijker vindbaar en terug te vinden. De app Tinder voorziet in het makkelijker en sneller vindbaar maken van de ware liefde.

“Hele economieën draaien op de zoektocht naar meer gemak en meer efficiëntie dat allemaal voor groei” 

Hoe meer je investeert in het creëren van waarde voor de klant, hoe meer je kan groeien. Hier een aantal tips om alles wat je wilt laten groeien, ook echt te laten groeien.

10 Tips om je bedrijf te laten groeien
10 Tips om je bedrijf te laten groeien

“Gold in the desert is worth nothing for an Eskimo”

10 Tips om je bedrijf te laten groeien in elk opzicht

  1. Maak concreet waar je in wilt groeien. Doe het volgens de  SMART Methode. Stel haalbare doelen zoals, eind deze maand wil ik de target verhogen van 5 sales per dag naar 8 sales per dag. Hier zijn tevens goede systemen voor.
  2. Investeer in jezelf en in je bedrijf. Wat zijn je zwakke punten? Wanneer je dit weet kun je er een positieve draai aangeven door er een oplossing voor te bedenken. Maak jezelf en je bedrijf waardevoller. Hierdoor creëer je een aantrekkingskracht op mensen en dus ook klanten. (Zie punt 4)
  3. Ga voor extra team-spirit waardoor iedereen in je team meer energie heeft om het maximale uit zichzelf te halen.
  4. Alles draait om aantallen “It’s a numbers game”. Zorg voor meer traffic, meer leads, hogere conversies van leads naar klanten. Blijf altijd naar verbetering zoeken en optimaliseer jezelf en geef de mensen binnen je bedrijf ook een kans zichzelf te verbeteren. Zoek naar creatieve manieren om traffic te genereren. Denk aan Instagram of Facebook. Ook kan je een online Blog beginnen of je kan je gaan Vloggen op YouTube. Met de traffic hierdoor kan je wellicht mensen warm maken voor de producten of diensten die je levert. Bekijk eens het AIDA MODEL.
  5. Haal meer kennis in huis en blijf oefenen in wat je doet. Hoe kan het sneller? Hoe kan het efficiënter? Hoe kan het beter? Hoe kan het anders? Doe bijvoorbeeld een verkooptraining om uiteindelijk  efficiënter je verkoop gesprekken te voeren. Wat is het verschil tussen Desire en Needs. Wat is het verschil tussen Needs en Wants. Welke koopmotieven zijn er? Dit is ontzettend belangrijk om te weten.
  6. Bekijk eens hoe de communicatie verloopt. Gaat dit wel goed? Succesvol winstgevend zijn is net als een goed gesprek voeren zonder gestotter of hapering, waarin je elkaar volledig begrijpt. Zowel de interne als de externe communicatie. Denk eens aan je beste verkoopgesprek waarbij de gemaakte afspraken worden nagekomen. Je hoeft alleen nog maar de aantallen van dit soort goede winstgevende gesprekken te verhogen en steeds je beloften/afspraken waar te maken, voor nog meer succes. Marketing en Branding hebben een ondersteunende rol in het makkelijker maken van het verkoopproces zoals een goed verkoopgesprek (AIDA MODEL). Juist omdat het moeilijk is om topverkopers te vinden is marketing en een goede branding erg belangrijk.
  7. Weet waarom klanten voor jou gaan en waarom juist niet. Wat maakt jou zo uniek? Waar ligt je toegevoegde waarde maatschappelijk gezien? Weet de echte motieven van je klant. Hoe creëer je meerwaarde “Het heeft geen zit om rotte appels op te poetsen”.
  8. Zorg voor een inspirerende werkplek en werksfeer waardoor je gemotiveerder werkt.
  9. Bekijk wat je kunt automatiseren. Alles waar je niet over na hoeft te denken of niet meer zelf hoeft te doen, scheelt tijd en alles wat je steeds precies het zelfde doet kan je wellicht automatiseren. Deze structurele tijdwinst steek je weer in nieuwe onderdelen binnen je bedrijf waardoor je weer harder kan groeien. Dit geld voor de boekhouding, verkoopprocessen zoals een verkoopgesprek. Het kan alles zijn.
  10. Doe niet alles zelf. Soms moet je taken delegeren of moet je kennis inhuren van een ander. Ga daarom met de juiste mensen om en zorg voor een goed netwerk en team zodat ze je bedrijf, toegevoegde waarde kunnen bieden.

“Een spits in een goed voetbalelftal komt beter tot z’n recht. Hetzelfde geld voor een verkoper met een goed marketingteam”

10 Tips om je bedrijf te laten groeien door structuur en focus aan succes. Je kent het vast wel, je hebt een goed idee of doel voor ogen maar dat wordt niet concreet gemaakt of blijft liggen en wordt helemaal vergeten en je verliest de focus op dit geweldige idee. Zelf maak ik daarom gebruik van mijn zelf ontwikkelde taken follow-up systeem. Hiermee regel je met gemak meer dan 5000 taken per jaar. Iets wat ik zeker zou aanraden wanneer je direct het maximale uit jezelf zou willen halen. Met dit systeem kan je namelijk heel makkelijk en simpel elk doel haalbaar maken en opvolgen wanneer dat nodig is. Elke seconde die je er ingestoken hebt is op deze manier niet voor niets geweest. Je werkt dus mega efficiënt, haalt veel makkelijker je doelen en bespaart op jaarbasis heel veel tijd en dus geld. Iets waarmee je dus veel makkelijker en sneller toegevoegde waarde kan bieden aan je klanten wat zorgt voor een betere gevoel. Hetzelfde geld ook voor mijn sales follow-up systeem waarmee je veel makkelijker en efficiënter, leads of prospect omzet in klanten. Een absolute aanrader. Hiermee geef je jezelf structuur en focus aan je eigen succes. Het is zo makkelijk en bewezen simpel, dat zelfs een 60+ kan hiermee werken.

“De jaarwinst in geld uitgedrukt, is slechts het eindresultaat van een optelsom van kleinere successen en winsten die je geboekt hebt”

Hoe je bedrijf succesvol maken
Hoe je bedrijf succesvol maken

10 Tips om je bedrijf te laten groeien als een boom. Ook de Natuur doet aan ‘Branding’. We weten bijvoorbeeld allemaal dat een wesp kan prikken. Hij is behoorlijk herkenbaar en zelfs wanneer we nog nooit geprikt zijn, weten we door het gedrag van anderen, dat we uit de buurt van wespen moeten blijven. Waarom houden we van mooi, netjes en schoon? Mooi netjes en schoon is het ‘merk’ van gezond, sterk, energiek, krachtig, fit en efficiënt. en aan de andere kant is vies, lelijk, rommelig het merk van verwaarlozing, zwakte, weinig energie, inefficiënt, veel bacteriën, niet hygiënisch, veel ziekte en sterfte. De natuur zelf doet dus ook aan marketing/branding.

Hoe ziet jouw persoonlijke branding eruit? Heb je een Marketing of Sales vraag? Laat hieronder je vraag achter.

Geef je mening

  Subscribe  
Abonneren op