Eigen bedrijf starten vanuit huis zonder geld

Eigen bedrijf starten vanuit huis zonder geld. Kan dat? Niet helemaal maar je kan zeker een bedrijf starten vanuit huis met weinig geld. Sterker nog, het is alleen maar goed wanneer je met weinig middelen, stap voor stap een winstgevend bedrijf uit de grond weet op te zetten.

Eigen bedrijf starten vanuit huis en winst boeken

Wat bepaald nu of je succesvol gaat zijn in de komende jaren. De tijden van vroeger zijn compleet anders dan de huidige economie. Wil jij daarom een bedrijf starten zonder vestiging en zonder geld dan moet je behoorlijk creatief zijn tegenwoordig. Ben jij creatief en weet jij tools slim in te zetten? Iedereen weet dat starters graag snel voet aan de grond wil krijgen in zijn of haar branche. Bedrijven met een goed commercieel team weten hier dan ook goed gebruik van te maken. Hoe ga jij als startende ondernemer om met kansen en bedreigingen in deze economie?

Eigen bedrijf starten vanuit huis zonder geld
Eigen bedrijf starten vanuit huis zonder geld

Eigen bedrijf starten vanuit huis en boekhouding op orde

De boekhouding van je bedrijf is een zeer belangrijk onderdeel om je bedrijf te laten groeien. Je wilt in controle zijn en daarom is overzicht ontzettend belangrijk. Weet jij de cijfers niet dan is het lastig om je bedrijf te sturen in de juiste richting. Wil je een voorsprong hebben op je concurrenten dan wil je cijfers om kunnen zetten in marketing gegevens. Gegevens zodat jij weet waar je juist wel en geen geld in wilt investeren. Natuurlijk kun je van alles wat je doet met een beetje logisch denken goed doen tot dat je het overzicht kwijt raakt. Zorg daarom altijd dat je met een systeem werkt dat bij je bedrijf aansluit.

Is Sales een belangrijk onderdeel van je bedrijf?

Voor de meeste producten en diensten dien je iemand te hebben die de verkoop ervan verzorgt. Doe je dit online, telefonisch of via mail? Hoe bereik je potentiele klanten die nog niet bekend zijn met je bedrijf. Hoe ga jij je bedrijf in de markt zetten en weet je de Branding ook goed te doen? Wat is jouw Brand of te wel waar staat je merk voor? Allemaal vragen die je echt vooraf moet weten voordat je jezelf, je producten en diensten überhaupt op een efficiënte manier kunt verkopen. In het begin zul je dus zeer inefficiënt zijn en daardoor harder moeten werken voor hetzelfde resultaat later in de toekomst.

Eigen bedrijf starten vanuit huis zonder geld en winst maken
Eigen bedrijf starten vanuit huis zonder geld en winst maken

Kan jij eigenlijk je bedrijf wel goed verkopen?

Niet iedereen is commercieel en dat hoeft ook helemaal niet erg te zijn. Voor veel beroepen hoef je ook niet perse commercieel te zijn. Alhoewel het wel zo is dat communiceren een heel belangrijk onderdeel is van elk beroep, wat je ook doet. Ben jezelf nog niet commercieel? Investeer dan in jezelf. Wanneer je goed met je klanten weet te communiceren weet je namelijk ook goed welke meerwaarde jij je klant kan bieden in ruil voor een vergoeding. Zo maak jij je klant blij en weet je en je klant te profiteren van een leuke situatie. Je klant profiteert van een goede oplossing en jij profiteert van een leuke vergoeding. Deze deal heeft voor beiden dus een Win-Win situatie zodat alles weer in balans is. Een goede balans is dus belangrijk wanneer je ook in de toekomst leuke deals wilt binnen halen. Ben je niet commercieel dan is het heel raadzaam om regelmatig eens een verkooptraining te volgen. Een andere manier is door een goede coach te vinden. Ga in dit geval voor een coach die objectief is. Een coach die te veel mee praat of mee gaat in het geen jij wilt horen is geen aanrader. Ga dus echt voor een coach die objectief is en je echt kan helpen successen te boeken op korte termijn en op langere termijn. Denk hierbij aan een Sales coach, Boekhoud coach, blog coach, social media coach, Google Search Engine Optimization coach, website coach, Marketing coach en nog vele andere soorten bedrijfscoaches.

Hoe belangrijk is een website

Dat het bereiken van mensen via verschillende kanalen kan is wel logisch. Het online bereiken van mensen en dus ook je potentiele klanten kan uiterst belangrijk zijn voor het succes van je bedrijf. Hoe belangrijk is dit voor jouw bedrijf? Hoe doen vergelijkbare concurrenten het? Als je veel succes wilt hebben zul je het altijd net even iets beter moeten doen dan degene die nu ook al hun uiterste best doen voor hun klanten. Eigenlijk wil je gewoon de beste optie zijn voor je klant. Als jij het beste bent dan is de beste keus voor een klant, jouw bedrijf. In deze tijd wil de klant eigenlijk altijd de beste keuze maken. Klanten willen namelijk het meeste meerwaarde ontvangen in ruil voor hun geld. Dit betekend dat jij je meerwaarde kenbaar wilt maken en je dit wilt laten zien aan je klanten. Hoe pak je dit met jouw website eigenlijk aan? Hoe ervaar jij de beste keuze en hoe ervaren je klanten dit?

Het belang van een goede website
Het belang van een goede website

Wat is concurrentie voor je bedrijf

Concurrentie kan je wel of niet leuk vinden. Het kan leuk zijn omdat het je een uitdaging geeft voorje om beter te zijn. Je kunt het niet leuk vinden omdat je concurrent klanten van je afpakt en je daardoor minder omzet maakt. Hoe belangrijk is het voor je bedrijf om beter te zijn dan je concurrent en wat kun je marketing technisch doen om beter te zijn? Om beter te zijn dan je concurrent moet je eerst weten wat je klant als beter ervaart. Wellicht kun jij je richten op een bepaald type doelgroep, een doelgroep van klanten met vergelijkbare kenmerken. Kijk naar bedrijven zoals MERCEDES of PEUGEOT. Het zijn beiden autofabrikanten maar richten zich op andere type klanten (Doelgroepen). Voor de ene klant is namelijk een MERCEDES beter, terwijl voor de andere klant een PEUGEOT veel beter is. Mensen zijn verschillend en zo je klanten dus ook. Heb je een voorkeur voor een bepaald type klant? Of wil je kenbaar maken waarin jij je onderscheidt in meerwaarde? Uit dit dan in je gehele uitstraling zoals je logo, slogan, huisstijl, visitekaartjes, brochures, social-media en je website. Nike onderscheidt zich door zich te richten op mensen die top prestaties willen verrichten. JUST DO IT. Zo zie je dat niet perse het product zich hoeft te onderscheiden van andere producten. Ook de gedachte achter een product kan onderscheidend zijn ten opzichte van andere spelers op de markt. Net zoals APPLE zich onderscheidt in het leveren van een overtuiging en denkwijze zoals “Het waarmaken van dromen”. “Think different”

De Merkstrategie van Apple richt zich op de emoties van de klant. Bij de merkidentiteit draait het allemaal om:

• levensstijl
• vrijheid
verbeelding
• hoop
• dromen
• innovatie
• ambities
• macht aan de mensen door middel van technologie

De persoonlijkheid van het bedrijfsmerk gaat over eenvoud en het wegnemen van lastige situaties voor elk individu, door mensen aangedreven Apple-productontwerp en over het feit dat het een zeker humanistische onderneming is. Branding strategie van Apple is om niet de focus te hebben op alleen hun producten maar op de behoefte en emoties van elk mens. Om het simpel te vertalen zijn hun producten slechts een middel om dromen te verwezenlijken. Het product staat niet centraal maar de reden van de klant om het product te kopen. Iets wat heel veel bedrijven lijken te vergeten in hun marketing verhaal.

Hoe bepaal jij je te bereiken doelgroep

Je klanten zitten overal. Alleen je moet maar net weten wanneer ze gebruik willen maken van je diensten of producten. Als jij niet zegt wat je doet weten anderen het ook niet. Iemand moet het dus kenbaar maken. Denk aan de schreeuwde fruitverkoper tijdens de markt. Denk aan verkopers die hun klanten bereiken per telefoon, op straat kranten abonnementen verkopen of voor goede doelen langs de deuren gaan. Verkopen betekent dat je actief je klanten bereikt met de juiste boodschap. Een boodschap zodat je klanten weten welke meerwaarde jij ze kan bieden. Stel je hebt maar één boodschap waarin je maar één product kan verkopen. Hoe fijn zou het dan zijn als je vooraf kon inschatten wie er belang bij zou kunnen hebben. Door je te richten op een doelgroep kan je veel efficiënter, goedkoper en leuker werken terwijl het je meer oplevert. Het levert meer op omdat je veel meer meerwaarde kunt bieden vanuit de ogen van je klant.

Verkopen aan je doelgroep in een winkel

Stel je hebt een winkel. Ook hier wil je graag meer weten van je klant. Hoe meer jij weet van je klant, hoe beter je de kenmerken van je klant weet te omschrijven. Hierdoor weet jij je winkel veel beter af te stemmen op dit type klant. Dit kan zijn wat ze zoeken, waarom ze het zoeken, waarvoor ze het zoeken, voor wie ze het zoeken. Het kan van alles zijn. Door de juiste vragen te stellen in het begin van je gesprek, leer je de klant beter kennen en weet je daarna veel beter hoe jij als bedrijf je meerwaarde kunt leveren in de zin van advies, dienst of product. Denk aan het de AH met hun BONUS KAART. Je ziet hier geen verkopers die op hun klanten afstapt met de vraag waar ze naar op zoek zijn. Met de BONUS KAART kunnen ze het koopgedrag nog veel beter bepalen, hoevaak  ze langs komen wanneer ze langskomen, wat ze uitgeven en welke producten er gekocht wordt.  Op basis hiervan kunnen ze hun assortiment weer veel beter bepalen en weten ze beter hun schappen te vullen met de juiste hoeveelheden. Ook het personeel kunnen ze hier weer beter op afstemmen waardoor ze een betere service kunnen verstrekken zonder dat de kosten verhoudingsgewijs omhoog gaan.  Wees dus verbonden met je klant en zie het als een goede relatie waarbij het van beide kanten goed klikt. Wees creatief op verschillende manieren om meer van je klant te weten te komen. Dit kan zijn door vragen te stellen aan de klant, een inschrijving op één van je nieuwsbrieven, een klantenkaart, je kunt gebruik maken van gegevens van een ander bedrijf en zo zijn er nog heel veel andere manieren en mogelijkheden. Eenmalige klanten zijn vaak duurdere klanten. Vaste klanten zijn eigenlijk veel leuker. De eerste kennismaking heeft je misschien een advertentie of een reclamebord gekost maar daarna is er een relatie ontstaan. Je marketingkosten dalen aanzienlijk als je eenmalige klanten omzet in vaste klanten. Werk hier dus ten alle tijden aan. Hoe beter de service van je bedrijf ervaren wordt, hoe groter de kans is dat je klant weer eens terug komt. Weet je doelgroep te vinden en probeer manieren te vinden om hier blijvend in contact mee te komen.

Een bedrijf beginnen en de juiste investeringen doen

Wie wil groeien zal moeten investeren in groei. Reserveer daarom genoeg om de juiste investeringen te kunnen doen. Soms zijn het kleine investeringen en soms juist hele grote. Met een goede boekhouding weet je cijfers goed te lezen en weet je al heel veel meer goede keuzes te maken. Investeren in een goed boekhoudsysteem, een website, de juiste kennis en vaardigheden, is in deze economie bijna in alle markten nodig.

Meer Artikelen

  • 50
    Stappenplan nieuwe badkamer. Hier een aantal handige tips die je goed kunt gebruiken wanneer je op zoek bent naar een nieuwe badkamer. Uiteraard verschilt het elke keer iets. Toch hier de belangrijkste punten voor jou op een rij. Stappenplan nieuwe badkamer. Hier de 5 punten! Het ontwerpen van je ruimte.…
    Tags: de, voor, op, zijn, weet

Geef je mening

  Subscribe  
Abonneren op